Luleå

ja.. idag är det söndag. och jag har har landat i luleå i trosdagskväll..men om jag själv mentalt har landat är osäkert..
iaf så när jag landa på kallax i torsdagkväll och såg mina föräldrar så börja ja stört lipa.. och ännu mer när ja såg syrran och johannes var där också!! trodde inte dom skulle vara uppe i luleå. såå massa tårar..så härligt att se dom igen! saknat dom så!

så vi satte och i bilen och jag körde :D.. det gick ändå bra.. har man lärt sig cykla en gång kan man alltid det. samma med bil.så det var som vanligt..och dom kunde känna sig säkra :)
väl hemma så blev det välkomsdrink då jag fick samtidigt öppna mina JULKLAPPAR :D
efter det var det dags för företten :) gott! och under pausen mellan företten och varmrätten så öppna jag mina födelsedagspaket :) mycket paket =) samt dela jag ut mina "sovenier" från london till alla :)
varmrätten var otroligt god! grillat och kylftotatis med massa salad ochj goda såser  och bröd:) sen efterätten var super! alltid när mormor gör dom så är det smarrens! åt mig så mätt den kvällen! :)..
efter ett väldigt trevligt välkommnande kunde jag lägga mig i min EGEN SÄNG! i mitt eget RUM! :) hehe..skööönt! men trots det så vakna jag pigg som en murt vid 4 på natten och sen var de svin varmt..så  la mig i vardagsrums soffan resten.. och låg halv vaken till 8 på morgonen :P ..

så då var det frukost fredagmorgon  med hela familjen :)..
vid 12 for jag in till stan och träffa Sofi och linn :) för att först fika. sedan en mjuklgass i fin vädret :) och sen lite shooping såklart ;)
vi for hem och sedan var det snart dags för fest inne i stan. med tjejerna och micke och daniel.
kvällen var bra och lördag morgon var man ändå upp i ganska tidig tid igen..ny dag i luleå. känslorna börja komma som säger att allt är sig så likt här som de bara kan bli.. Ena stunden käns de som att man aldrig varit borta..ena stunden käns de som man vart borta i flera år... lördag var iaf fullspeckad.. jag for till storheden och klöpte mig ny mobil och därmed och bytt till telia vänner från halebop. sedan systemet första gången för mig här i luleå/sverige.
trots att man köpt ut i london hela tiden så var de ändå skum känsla.. fast ändå inte..:P..ni fattar väl..

sedan for jag hem.och sen till porsön där ja hälsa på Sandra i hennes3 a :) jätte fint. och så kul att se henne igen! :D min kära sandra =) hade en del snack och vi drack lite kaffe sedan gjorde sandra sig i ordning för fest :) och ja skjussa henne dit och sen var det bara för mig att äta och göra mig själv i ordning för stor fest :D.. drog till linn sedan drog vi int till jofa och johns lgh vid domkyrkan och hade jätte trevlgit och kul! var ett tag sen jag  träffade grabbarna:)..
kvällen var låång.. vefter 12 så drog vi tillboden.. BODEN av alla ställen!? från Storsdagsliv till boden.. pga att luleå är sig lik och har bara utekrogar på lördagar från 23!.. jätte kul. inte konstigt folk flyttar..nåja väl i boden vid ett...på westernfarm så var det massa folk..typ halva luleås befolkning + alla bodensare..  jag kände att ja hde lite fel kläder där..men skitsamma.. vi dansa på, musiken var rätt rolig:P.. sen så stänge dom..kl 2. vi hann bara vara där en timme.. haha..
sen tog vi bussen..väl där jag och linn hamna i snack med två  väldigt roliga killar.. mycket skratt..:P
väl tillbaka i luleå blev det max!! har inte ätit på max på över 8 månader om inte ännu längre..det blev en stor pommes med orginaldressing!..sen fick ja lite av jofas hambrugare och calles läsk ;)... shysta killar det dära :D

efter det sa ja och linn att vi skulle gå hem...så var det tänkt iaf.. vi traska..var snart hemma..då vi träffar nåra killar och far på efterfest nåra meter bort..:P.. blev inte allt för länge där..men det var lite komiskt .. så vid 5 drog vi..vi var såå trötta!!..
så det var mina två festdagar! helt ROliga. som alltid ;)

idag vakna ja upp och ringde erik och han var så snäll och kunde slkjussa hem mig. då först han bjöd mig på en french hot dog :)

så nu är ja hemma ...och kan ta det lungt ? .. nja.. har så myckjet att göra så ja vet inte vart ja ska börja.. packning städning fixa och grejja med massa..

sen träffa tjejerna i kvääll :D..

sen börjar ja jobba i morgon! ..tiden går så fort!..
och nu orkar ja inte skriva mer så jag kommer skriva om london lite i nåt annat inlägg..och mer uppdatering..:)
ha de bra gott folk! och tack för en härlig helg!:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback