Prov jobba 07:30 !!

som vanligt ringde min väckarklocka kring 9 i morsse och jag tröck på snoze hela tiden!.. men sen var klockan vid 10 då innan ja precis stängde ner "larmet" så såg jag att det var ett engelsk nummer! och min röst när ja just vaknat är jätte krasslig. så ja knappt får fram ett ord.. och självklart var de en manager från en resturang som undrar om ja kan komma på intervju i morgon kl 4. men då har ja en annan intervju så då fråga hon om ja kunde komma idag kl 4! aa vist svara  med knappt nån röst. sedan sa hon att hon skickar på mejlen vart resturangen låg..
så väl senare idag när ja skulle se de så har ja inte fått nåt! panik över hur ja då ska hitta stället.. de enda ja kom i håg var att gatan hette nåt med gret portland ... så jag börja googla på "great portland street resturant"

och sedär! det fans en resturang som låg på den gatan och ja ser att de är samma nummer som ringde mig!
tur för mig.. klockan närma sig 4 och ja gick in där 10 i 4. efter 7 min var så kallade "intervjun" avslutad och ja skulle få samtal i morgon om jag får komma prov jobba..

det första ja tänker på när jag kommer hem är det vanliga " vad ska dom gå på? ja sa inte mycket om mig själv ,fick bara enkla frågor om vart ja bodde och när ja kom hit." jag förstår inte vad dom går på när dom väljer ut en...
för hon skulle ha flera till intervjuer..

så nu när jag sitter här och förklarat allt för resten av folket i lghen så ringer min telefon! de är från resturangeN!
hon frågar om ja kan komma redan i morgon och provjobba! kl HALV ÅTTA PÅ MORGONEN!..
jag måste förklara att deras ställe där hade dom en resturang ,cafe, och bar i ett! å det var i resturangen som servitris eller i baren som fans ledig jobplatser i. och de är i baren ja ska provjobba i.. och dom serverade frukost där!.. gah.. jag som kliver upp efter 12 på dagarna här ska kliva upp nu klockan 6 senast på morgonen!.. jag säger bara, lycka till!.. sen efter dagen i morgon får man väl veta om dom vill ha en eller inte....

jaja..kul kul? vi får väl se :P.
nu är mitt andra problem om ja måste ut och köpa mig ett par "office pans" och svarta stilrena skor..
jag har svarta jeans och svarta skor och svart tröja..men ja vet inte om de duger för de stället!.. och om ja inte får jobbet har ja köpt de i onödan..fast igentligen inte..eftersom ja vill ha svarta stilrena skor och såna byxor..men ja är riktigt fattig också så ja ja vet inte hur ja ska göra nu.. detta måste ja klura ut nu!

så vi hörs senare! pusskram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback