Kunskaperna talar

min framgångsrika ide " Vi borde kanske satsa på denna karriär?"
åter igen har jag och linn gjort de!  vi klarar av allt.
senast var i vintras..
& nu idag..
Linn ringer mig och säger att hon har ingen nyckel till huset i gäddvik..
där vi då har kvar saker som vi behöver till i morgon.. och vi hade juh också tänkt vara där.
så jag säger " möt mig där om 5-10 min och ta med dig verktyg så ska vi fixa de"
så när vi väl är där så börjar vi skruva upp massa skruvar från en sido dörr.. då vi redan ute
slutit att alla fönster inte går att öppna.
sen så märker vi att dörn fan går inte att rubba ändå.. " vad gör vi nu!!" ..
vi börjar tänka ut andra sätt för att ta oss in.. " skorstenen då" ? säger jag som förlsag..
" fast man blir juh rätt sotig..och vi ryms nog inte" :p så då har vi uteslutit den vägen..
"nu då?".. fins de nån källare ingång som leder under huset?. nej inte de heller...

sen börjar vi ta hårnålar och lirkar i låset.. om & om & om & om & om i gen..
utan att lyckas.. "MEN DE MÅSTE GÅ" "det är juh inte omöjligt"! ...så vi fortsätter vidare med ytterligare nåra försök...
utan att lyckas...  sen börjar vi skruva upp massa skruvar på den dörren också..men sen när vi skruvat upp
alla så ser vi att det bara var listen..hjälpte inte oss mycket...
suck.. "alltså ja ska fan inte ge upp, vi ska lyckas, det har vi gjort förr"!

innan vi nästan ger upp..linn börjar skruva tillbaka skruvarna i dörrarna.. ja tittar en ytterligare gång  på alla fönster..

DÅ upptäcker ja att ett fönster är inte helt stängt!.. så ja hämtar en stol och klättrar upp.. drar lite.. och den går upp!
MEN.. då är de ännu ett till fönster lager som man måste få upp.. (innerfönstret).. det ser svårt ut..
vi försöker kolla om de är låst..och med vad det är låst med på insidan..
ja ser en liten springa och börjar trycka in mejseln där och trycka..men de käns som att hela fönstret ska spricka..
men till sist tar både jag och linn våra verktyg och pressar allt vad vi har..för vi kände att det var inte helt låst..
så POFF! så öppnar det sig å vi blir överlyckliga! "WE DID IT AGAIN! "så vi hoppar in genom toa fönstret å kan bara leeeee! :D
ja menar. jag och linn löser och fixar allt !.. vi klarar av allt. alltid när vi mekar med alla våra så kallade verktyg :P
allt från bord,träpinnar, skruvmejslar, spadar, hårnålar m.m.

lyckligt slut så det blir nog lyckat i morgon :)

Godnatt!





Kommentarer
Postat av: MAlin

Haha, frågan är vad ni har tänkt satsa på för karriär egentligen... det låter ju inte helt lagligt om man säger så =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback