om det inte är verkligehet så blir det verkligt..

Efter nåra omgångar  av  försök med att ta mig upp ur sängen i morsse
så kännde jag en otrolig lättnad...
Min dröm var otroligt hemsk och jobbig.
Drömde om en gammal klassvän som var med i en olyka
och han blödde för fullt,. och ena benet var borta.. och
jag fick inga råd från ambulansen heller..bara å vänta in..
det var fruktansvärt.. men jag tror han överlevde..
annars så var en annan dröm återkommande..
om killen som var min stora kärlek..
det var hemsk jobbigt igen..

så jag känner inte för att jag vill gå och sova i kväll..
att ibland nästan vakna gråtandes är inte man vill börja dagen med..
men sammtidigt bara en dröm..men jobbiga drömmar som man
går och tänker på resten av dagen..

och jag har just läst en blog om en tjej som är 20 år, har fått bröstcancer
och som somnar in i morgon!  så hemskt..
http://colourfulmiracles.blogg.se/   Där kan ni läsa om hennes sjukdom .m.m

Jag tänker ofta på att livet bara kan ta stor riktning åt annat håll.
för om man ska se vilka risker vi människor tar varje dag. Och vad
för sjukdommar som bara kan dyka upp.
så jag är glad att ja klarat mig så här långt. Själv har jag önskningar om att leva till över 90 år..
men man vet aldrig " livet består av ögonblick"


Kommentarer
Postat av: Syster

Saken är den att...jag vet inte hur sann bloggen där du har läst är. Var lite skeptisk med tanke på att hon visst när hon skulle somna in, man får ju inte dödshjälp här i sverige. Sen läste jag det här i en blogg:

"Jag instämmer med de som säger att Livs historia är påhittad, tyvärr. Jag jobbar med cancersjuka. Jag ser faktiskt ingenting i hennes berättelse som stämmer in i det som verkligen sker då en människa får cancer. "

Det går iofs inte att veta säkert om den här persnen talar sanning också. Men, en till sak som jag hakade upp mig på i "Livs" historia var att hon skulle åka runt till en massa vänner och bekanta... jag är ju ingne expert, men om man kommer att dö dagarna därpå, så tvivlar jag på att man orkar åka och hälsa på folk som ett sista hejdå...

Men, hemskt är det med cancer oavsett en påhittad historia eller inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback