14 dagar

Så var det fredag då det innbär helg.
helgen är inte direkt planerad. som i kväll blir det en spontan kväll.
vi får se vart man hamnar. och hur den slutar.  idag är det 2 veckor kvar
tills nästa festlighet och därmed avskedsfesten! jag har inpincip tvättat alla kläder
som jag vill ha med, men det är en annan femma om jag får plats med allt.

ni kanske tycker 2 veckor innan är tidigt att ha tvättat klart allt?!.. men
läget är så att det kommer ta tid för mig att kunna välja bort nå kläder som inte får följa med
och jag måste testa packa ett antal ggr för at se hur allt ska få plats osv.. men jag kommer juh använda
också lite av de så ja kommer själklart måste tvätta mer sen... jaja..
nu ska jag kila i väg in till stan en sväng.. för att komma ut lite..och inte vara så instängd i huset!

btw. jag såg på kanal 1 i går då det pågick debatter. Det var två debatter jag såg på. Det ena handlade om 
 ica handlarna kränker pensionärerna när dom ber om legg när dom ska köpa lättöl.
andra debatten handlade om att man ska skära ner inrikesflygen för att det förstör miljön så mycket!.. och dom sa att de är endast 2 %!! 
alltså jag blev så arg över dessa debatter. jag menar. inrikesflygen som sagt endast påverkar 2 % . De personer som vill att det ska dras ner kan juh börja skära ner på alla bilar i hushållen kanske till en början!! och att alla åker gemensamt med varrandra istället osv!!..
inrikes flygen som går behövs juh.
sedan med att man inte kan se skillnad på pensionär  och en på 25 år är juh knäppt.
det spelar juh liksom ingen roll om pensionären visar legget eller inte. man vet juh att den ändå är över 20 år åldern!!..och sen om den langar till sina barnbarn ligger juh då i hans/hons  ansvar!

återkommer..

Kommentarer
Postat av: Malin

Anledningen till att ALLA ska visa legg på Ica är för att inte kassapersonalen ska behöva göra några egna bedömningar. Det har sålts alldelens för mycket till yngre personer just pga att man vågar inte fråga om leg då en person som är 17 skulle kunna vara 35. Och frågar man en 35-40 åring om leg så känns det pinsamt. Därför har de gjort kassasystemet sådant att man ska alltid fråga om leg (det måste "bippas" för att köpet ska gå igenom). Så, jag tycker det är bättre att pensionärer får visa leg en gång "för mycket" än att minderåriga köper ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback