Frivilliga åskådare

ja, så var det fredag, idag hade ja lite planer för dagen iaf
vakna sådär vid 11..  Sen hade ja bestämt lunch med mor i stan.
så for till hennes jobb och vidare. Det blev kebab huset.. (sallad)
men inte det bästa alls man ätit.. lite besvikna blev man..
men iaf..så gick vi vidare till blic optik.. 
så nu var det dags att hitta mig nya glasögon. som ja tänkt göra i evigheter
.men nu var dagen äntligen kommen.
medans ja har min mor som hjälper mig och en av dom anställda där, så står det ytterligare
en person och bara kollar å kollar medans ja provar.. sen liten stund senare..så
står ännu en till dam och tittar och tittar medans ja provar massa olika glasögon..
hmm.. är jag så intressant? ;). nä men alltså.. är dom inte där för att kolla ut åt sig själv?.. inte
står då jag och kollar in när någon annan person provar glasögon.. jaja.. det är juh frivilligt.
men lite obekvämt käns det att ha massa  ögon på sig när man provar.
tillsist så blev det att ja beställde två bågar. svarta och ett par mer glans/guld/bruna.. som matchar håret typ:P (iaf just nu)..
men båda bågarna har samma form..  nu är det juh så att ja inte använder glasögon så ofta..
men det kanske har berott på att ja inte gillat dom jag har..så nu får vi väl se.. om
ja kommer andävnda glasögon mer.. det är juh bättre för ögonen .. iaf för mig som använder linser konstant..
men men.. dom kommer om 2-3 veckor ..

efter detta besök blev det andra affär besök..sedan hem.
så ont i ryggen av att  man svankar.. aj aj..  efter hemkomsten  har ja förberett maten..och nyss har ja färgat håret på mor..
å sedan blir det att äta. entrecoté med klyfpotatis & morötter och peppar sås till. samt   gott bröd. :) toppen :)

har jag sagt att mat är en del av livet? :) så gott!

fortsatt trevlig kväll gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback