Dessa Arbetsintervjuer

Har varit på en arbetsintervju tidigare i sommar, den var hemsk!:P
nog för att ja haft andra jobb tidigare men då har ja inte
behöft va på nån direkt arbetsintervju, pga av kontakter osv.

men nu har ja fått att ja ska få komma på en annan: arbetsintervju 1.
men sen har ja anmält mitt intresse för ett annat jobb, men det
jobbet är bara under  5 veckor. och om jag får de vet ja inte veckan
innan typ. för det var då han skulle ringa. och det är den 20 sep- 25 okt.
hur ska ja veta om jag kan tacka ja till annat jobb eller inte? ..tjänar jag mer
på 5 veckors jobbet än att jobba på det andra om jag skulle få de?..
nu ligger jag i en krånlig situation..  krånligt när man söker många jobb samtidigt..
:P

eftersom ja räkna ut att det jobb för 5 veckor skulle ja som mest kunna uppnå kring 28000 kr.
(i bästa fall om man får jobba 8 tim varje dag)
och skulle ja få det andra jobbet.. och få jobba där ca 3 mån till. skulle ja tjäna mer på de eller inte..
det är de ja inte vet riktigt.. för det beror ju på hur ofta man kan få jobba osv..

arbetsintervjun jag var på i sommar, garvar jag bara åt..:P det var hur kvaft som helst i luften
varmt och skulle typ börja åska snart..
så när ja väl sitter på intervjun håller ja på svettas i hjäl!!:P visst jag var juh nervös!
men inte så att ja svettades för de! men det trodde juh säkert hon!.. haha..något pinsamt var de.
sen skulle hon fota mig också. jag kände mig juh jätte fräsch! ;P

och juste. ska träffa min handledare i morgon på arbetsförmedlingen!
kanske kan rådfråga han lite hur ja ska göra..

nu sitter jag här på denna gråsvarta stol,och blir tokig. snacka med sofi på telefon nyss. och vårt samtal handla väl mest om vad man ska göra om dagarna!

1. Man har inte mycket penar just nu, så då kan man inte gå på stan varje dag och slösa upp pengar.
2. man kan städa, det fins alltid nåt att städa hemma, men det orkar man inte!
3. vi kan inte gå ut och roa oss hela tiden för det kostar en massa, det har vi itne råd med.MEn vi måste gå på bio!
4. jag kan inte träna för min FÖRKYLDNING försvinner aldrig. och vill inte riskera hjärthinneinflamtion som man kan dö av.

syster på telefon " En på lägret i herräng här i sommras, hennes dotters kompis träna när hon var lite förkyld och dog av hjärthinneinflamtion, SÅ DU SKA INTE TRÄNA ! "

5. vad fan ska ja göra nu då? när man inte har nå jobb för tillfället!?  mer rastlös som ja är nu har ja inte känt mig på länge. men samtidigt är ja överlycklig att ja inte behöver gå i skola!! och ha sånt att plugga med!

så det är väl bara le och vara lycklig!

ja tittade in på min gammla gammla blogg.. det var typ en blogg för sårat hjärta inprincip..: P skrev inte mycket annat i den..  det är då betydlig skillnad på denna blogg och den förra..:P

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag skulle nog satsa på det jobb jag får först, säkrare det än att stå där med ingenting alls. Har du räknat bort skatten på 28 000 förresten? Isf är 28 000 ganska mycket, om det är efter skatt du får ut det. (Och en liten rättelse, du hörde nog fel på telefonen, det var hjärthinneinflammation, men spela roll, farligt är det i alla fall) Nu ska jag fortsätta med förberedelserna inför Grekland - åker ju imorgon!!! Lycka till med Jobbsökandet! Hör nog av mig innan jag åker också.
*kraam*

Postat av: sofie

nä jag har då inte räknat med skatten så det blir klart mindre..men det skulle ändå sluta kring 20 000 iaf.. men ja vi får väl se. jag kommer säkert ta det ja får först.
jaha okej, du sa hjärt, ja hörde det nog men kom i håg fel:P hehe ska rätta till de. :)..
jo hör av dig!! ja är så avis!

2007-08-23 @ 16:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback