Så var vi där igen

så mycket som jag varit förkyld & sjuk det här året ( Bara gått ett halvår dessutom) så mycket har jag aldrig vart sjuk under hela min livstid. Därmed på mina 20 år..Gah. När jag väl måste säga att jag är sjuk så får de mig att känna mig svag och vek.
ordet sjuk hatar jag rent utsagt. förkyld  säger jag för de mesta.så länge jag inte spyr.
jag och min syster är nog ganska lika i detta tycke. Jag undrar varför vi igentligen har så svårt för att erkänna nån gång för sig själv att man är sjuk?
Ordet sjuk är så starkt och stort ord bara.

vilket fall så jag är inte sjuk nu..MEN..jag som alltid varit ett "Öronbarn" och kommer nog alltid förbli ett och har nu fått infektion.. så i natt klockan 4 trodde jag skulle dö pga smärtan.Detta bara kom plötsligt.
Frisk och pigg i går som jag varit i iaf 1 ½ vecka sen ja sist hade min långa förkyldning. Så Får jag nu detta ..igen.
Jag är nådigt less. Så nu hamnar jag på en penclin kur på 10 dagar.
Kan vara bra i sig då jag inte kan dricka till helgen och därmed kommer få min första vita helg sen 2007.
sen är jag startklar för Lulekalaset.

Sitter på jobbet och bara för nåra timmar sedan kändes det som jag skulle spy .Gick till toan - tog friskluft - hämtat ett glas vatten..men inget gjorde att mitt illamånde sluta.. På rasten senare lade jag mig på bänken en 20 min. Då det kändes lite bättre.. inbillning eller inte vet jag inte. Men Som i dett fall då går jag inte hem. Nu två timmar senare mår jag hyfsat bra och känner att jag stannar dagen ut på jobbet. Att gå hem från ett arbete gör att jag får massa  skuldkänslor och känner att jag sabbar/förstör eller rättare sagt sätter mina arbetskamrater i en mer komplicerad situtation. Så för att skona dom  stannar jag. Sånn är jag.

Jag får hoppas jag har en sån dag på lördag då jag kan ha super kul nyktert med alla fyllon ;) som man ibland inte alltid får. Men jag har juh fått  frågan nog många gånger då jag vart nykter om jag är full för jag är så glad och pratglad :) Så oftast håller jag mig i ett glatt humör :)

På fredag funderar jag gå och se mamma mia. Någon som vill haka på? :)

Kommentarer
Postat av: Lexie

gå in på designadinblogg.se :) där står det hur man gör ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback